fredag, september 12, 2008

Arbetsnamn ”Bebis”

.

.

Det är väl märkligt att man kan gå omkring i livet och sakna något utan att vara medveten om det. Det är nästan ännu mer förbryllande att när man sedan får det som man saknade, inte kan förstå hur man klarade sig utan det.

Exakt så är det med min nya Bebis. Jag kallade den ”min Bebis” under tiden som jag arbetade med den och precis som alla andra föräldrar har jag lite svårt att släppa taget. Men det är dags för Bebis att möta verkligheten nu och jag måste lära mig att kalla den vid dess rätta namn.

Både jag och min kollega Sussie såg lika förvånade ut när det var dags att skriva in adressen till en hemsida i vårt annonseringsmaterial inför vår samlingsutställning här på Hyregatan den 27/9. Vilken www-adress skulle vi välja? Sussies adress går till designcollage webshop och min går till min egen hemsida. Men ingen av de båda sajterna, hur fina och välgenomtänkta de än är, beskrev det som vi arbetar med dagligen här på Hyregatan 3.

Det var så http://www.jbdesigncollage.se/ kom till världen och vi önskar den ett långt och lyckligt liv i den stora elektroniska världen.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: