tisdag, maj 05, 2009

Jag ska bara…


Tre ord som jag, enligt mina föräldrar, använde mig flitigt av redan som liten, liten Jenni.
Det handlar såklart om prioriteringsförvirring, passion, kreativitet och en önskan om att få allt som man brinner för klart i samma sekund som idéerna dyker upp.

Jag har de senaste månaderna längtat till dagen då jag skulle få påbörja min nya älskling ”Project Alone”, jag skulle bara…, listan var så lång, den växte hela tiden, och ibland trodde jag aldrig att jag skulle få den avprickad, någonsin.

Nu är ett av mina större ”ska bara” klart. Mitt sidoprojekt BRF Hamnkvarteret som jag under hela året har jobbat på i de luckor som har infunnit sig mellan alla mina andra ”ska bara…” är nu både genomfört och dokumenterat.

BRF Hamnkvarteret är en bostadsrättsförening i Limhamn och från och med den19e Maj 2009 kommer 22 av mina målningar att pryda de fyra nyrenoverade trappuppgångarna på Järnvägsgatan och Valborgsgatan på Limhamn. Det känns oerhört betydelsefullt att ha fått förtroendet att porträttera mitt Limhamn. Det är på Limhamn jag är född, det är där jag lever, det är på mina rundor längsmed Sibbarp, Hammarspark och Lernacken som jag kläcker mina absolut bästa idéer och inte nog med det, fem generationer innan mig på min mammas sida har alla varit Limhamnare. Det är ett ärofyllt arv att bära omkring på.

Alla verken kan skådas här…
Bilder med tavlorna på plats i trapphusen kommer efter invigningen.

Nu har jag bara en annan större sak kvar att göra innan Project Alone går igång på allvar…

Bilder på den kommer snart – Jag ska bara måla den först.


Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: